Harjoitus: Kiitollisuus

Kiitollisuus

Järjestä itsellesi rauhallinen hetki, ota esiin kynä ja paperia ja mieti, mistä kaikesta voit olla elämässäsi kiitollinen.

Ajattele…

  • Läheisiäsi ja ystäviäsi… ja kirjoita paperille asioita, joista olet kiitollinen
  • Työtäsi… ja kirjoita paperille asioita, joista olet kiitollinen
  • Harrastuksiasi… ja kirjoita paperille asioita, joista olet kiitollinen
  • Omaa itseäsi, taustaasi ja kokemuksiasi… ja kirjoita paperille asioita, joista olet kiitollinen
  • Ympäristöäsi… ja kirjoita paperille asioita, joista olet kiitollinen
  • Menneitä sukupolvia, joiden työstä ja keksinnöistä saamme nauttia… ja kirjoita paperille asioita, joista olet kiitollinen
  • Maailmaa…. ja kirjoita paperille asioita, joista olet kiitollinen
  • Maailmankaikkeutta… ja kirjoita paperille asioita, joista olet kiitollinen
  1. Kun olet ajatellut asioita, joista olet kiitollinen, tunnustele ja kuuntele itseäsi: millainen olo tulee? Miltä kehossa tuntuu ja missä päin kehoa?
  2. Ole läsnä kiitollisuuden olotilassa, säilytä se ja ajattele nykyistä elämääsi. Miltä se näyttää, kuulostaa ja tuntuu?
  3. Ole läsnä kiitollisuuden olotilassa, säilytä se ja ajattele tulevaisuuttasi. Miltä se näyttää, kuulostaa ja tuntuu?
  4. Tee kiitollisuusharjoitus säännöllisesti kerran viikossa tai kuussa. Miltä se tuntuu? Muuttuuko jokin?